Rakan Blogger ;

20 January 2011

PostHeaderIcon SMS Pertama vs Permulaan Bicara

19 Mei 2010 


SMS Pertama yang aku terima dari  "si dia" pada hari itu benar-benar tidak seperti yang aku sangkakan. Kira-kira jam 10:45 pagi aku menerima SMS yang berbunyi ;


"Akum......... ne Keyna ke? Sy S _ A _ I _ . Kwn Man. Blh kenal?"

SMS itu kubaca berulang kali dan sengaja kubiarkan beberapa minit, barulah aku membalas SMS itu.

Awalnya, aku memang keliru, siapa MAN? Dan, siapa DIA? Oleh kerana STATUS aku dikala itu "Available". Aku pun layanlah dan membalas SMS itu walau aku tidak tahu siapa "si dia". Tapi, aku yakin, kalau "si dia" tahu nama gelaran aku, pasti dia sememangnya mengenali aku.

SMS yang berbalas-balas itu terus berlarutan sehinggalah perkenalan yang bermula menjadi akrab.

Setelah ber SMS hampir setiap saat, minit, jam, hari... Pertemuan kedua pun dirancang setelah pertemuan pertama di Kedai Cermin Kereta. Aku dan "si dia" bersetuju untuk bertemu di Kedai Makan area "Danau Kota". 
"Mee Udang Pak Lang".... Masa tue Mr. Mman dan Sis Ninis meniaga kat ctu... Aku mmg x berani nk jmpe tmpat lain, yelah org yg kta x kenal, so berjumpe ler kami d sna.... Kami sepakat untuk makan malam disana pada hari Khamis, 27 Mei 2010.

Hari yang dinanti tiba, kebiasaannya bila aku nak berjumpa dengan seseorang yang belum ku kenali sepenuhnya, jantung ku pasti berdegup kencang, hati bedebar-debar tapi lain pula dengan "si dia" ni, aku tidak gugup langsung, malah rasa bersahaja dan tenang. 

Mungkin melihatkan "si dia"  yang kelihatan malu, tersipu-sipu yang membuatkan aku jadi biasa-biasa saja. Sesampai sja aku d sna, aku perhatikan "si dia" dari jauh, ada sseorang teman d sebelahnya, masa tue dia bwak "Mr. Spark 21". Dgn trsenyum2, aku melangkah perlahan menuju ke meja diorang. Ayat pertama yang terpancul dari mulut "si dia" masa tue masih lagi aku ingat;
"Ha....... Sampai lambat.... Duduklah"....
Aku hanya tersenyum malu..... hehehehehe tetiba aku pulak x tau nk balas ckp apa.... 

"si dia" x byk brcakap mlm tue, Aku duduk btol2 menghadap "si dia". Bila "si dia" cuba tnya soalan, aku hanya menjawab sepatah. 

Yang kelakarnya, makanan "si dia" yang seperti tidak berusik, padahal aku makan, lantak kan aje, licin. Habis tu, dah lapar kan, bedal ajelah. Aku mkn sotong kangkung, dia plk mkn Mee Udang.... Aku tgok sekor udang pon dia x usik.... Hehehehehe. Kesian pulak aku tengok "si dia" makan tak habis. Mesti tak kenyang.

"Sis Ninis dan Mr. Mman plk dok sibuk mengusik "si dia" .... aduyai... trus x jdi makan ha org tue... Bru ku tau "Mr. Mman ne kelakar jgk org nya ble dia dok ngusik2... aku gelak smpai sakit perut.... huhuhu....

tp ntah knp ek, ak rsa mcm ada ssuatu yg "unik" ada pda "si dia".... tp blom psti ianya "apa..."???

SMS Pertama ini sbenarnya telah mmbuatkan prkenalan antara kami mnjadi lbih "terikat"....

0 Orang Yang Rajin Mengomen:

Blog I'm Following ;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My Photo
Ady Shakeyna
"I like to think dats other people are da ones who screw up my life". Nama diberi Adilatul Sakinah binti Abdul Hai. Berasal dari Setapak, Kuala Lumpur. Berumur.... ??? tu rahsia kot! Kalau Nak Kenal Diri Ini Dengan Lebih Mendalam, Kenalah Ikuti Blog ini yea. Hehehehe... Promote Nampak... Biasalahkan, bkn nk kait untung tp just nk share... Best Regard !
View my complete profile

Check it out !!!

Welcome to "My Reality"

:: For Me, Life is like riding a bicycle, to keep ur balance, u must keep moving ::

Coretan Setiap Hari ;

12-Feb-2013
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu memasuki rumah yang bukan rumahmu sebelum meminta izin dan memberi salam kepada penghuninya. Yang demikian itu lebih baik bagimu, agar kamu (selalu) ingat.” (QS. An-Nuur : 27)
Perhatian: Button ini jika di klik, bukanlah link yang menyebabkan anda tertipu, ia hanya pentas bahasa coretan AdyShakeyna

Duniaku Disini ;

Beginning are usually scary,

Ending are usually sad,

But its everything in between

dats makes it all worth living...

Selamilah Jiwaku ;

Bukan semua yang kita rasakan,

kita dapat meluahkan dengan bicara kata,

kadangkala kita lebih selesa menulis

dan melakarkannya di dalam hati...

:: Demi Masa ::

Blog Archive

Total Pageviews ;

:: Hari Demi Hari ::

:: Panduan Al-Qur'an ::

:: Solat Itu Tiang Agama ::

About

Facebook Badge ku ;

Amazing Counters ;

:: Jom Borak Disini ::

:: Main2 Dgn Si Hamster ::


bloguez.com

Turtle yg Cute ;

AdyShakeyna - WishList ;

Futher Study : Degree
Berkahwin dgn Jejaka Pilihan
Menjadi Penulis Suatu Hari Nanti
Menunaikan Haji

:: Klik Di Sini ::

Terima Kasih Krn Sudi Berkunjung Disini. Datang & Terjah Lagi. Jgn Lupa Tinggalkan Jejak OK. Bye. Powered by Blogger.