Rakan Blogger ;

03 June 2011

PostHeaderIcon Ikatan Permulaan Telah Terjalin





18 Mei 2011 : 9.15 - 10.45 malam


Tepat jam 9.15 malam, Mak Ayah "Te Amo" sampai d rumah. Masa tue, ak masih belum siap sepenuhnya, msih mbetulkn tdung, bberapa kali tgok cermin, gelisah btol rsanya. Dengar saja suara mereka mberikan salam, ak trus menggigil satu badan. Urgh ! Takutnya. Hurmmm nak taknak kne jgk la kuatkan ati, ak pon melangkah kaki kuar dri bilik, trus brsalaman dgn Mak "Te Amo". Hehehe.... Malunya. Lepas jea bersalam, ak menuju ke dapur. Sempat ak mnjeling ke arah "Te Amo", dia melemparkn snyuman. Tp snyuman dia mlm tue penuh makna tersirat, x mcm biasa. 


Umi dh amanatkn ak mnjaga lauk pauk dan sediakan mkanan utk dihidangkan nnti. Adik ak, "Ebi" setia menemani ak d dapur, sempat juga ak "snap" pic sndiri d dapur selepas menghidangkan air dan kuih muih.



20 minit kemudian, umi dtg ke dapur, umi ajak pegi ke depan, katanya ajak berbincang sekali. Boleh ke cmtue, layan jelah. Sampai je kat ruangtamu, Mak "Te Amo" trus menyapa, "macam mana keyna, setuju ke dgn tarikh .............................. tue....?" Ak memandang "Te Amo" seketika, dia mengangguk tnda setuju, kemudian ak pula mengangguk dan trsenyum.

















Selepas itu, ayah menyuruh kami menghidangkan makanan memandangkn sesi prbincangan dh tamat. Urmmmm sgt simple dan ringkas prbincangan itu, nsib baikla ayh x byk songeh, risau juga ak, ayh dh jdi sgt sporting skrg nie, ayh kata, dia ikot je pihak lelaki, wahhhhhhh bestla cmtue, memudahkan segala urusan.

Malam itu, ak tdur dgn lena skali, kerna salah satu perancangan hdup dan masa depan kami brdua telah terlaksana. 

Alhamdulillah. Segalanya berjalan dengan lancar dan kali ini, "Te Amo" menunaikan janjinya.
Mudah mudahan segala yang dirancangkan selepas ini, akan begitu juga. Amin. Ku Bersyukur PadaMu Ya Tuhan. Amin. Amin. Amin Ya Rabbal Alamin.


2 Orang Yang Rajin Mengomen:

eba khairuddin said...

tahniah keyna..ur world becoming happy again..i hope u heppy n everlasting wif him till de ends..ameen..pray 4 me t0o ya =)

Ady Shakeyna said...

thanx so much eba.... hopefully ko pun cmtue jgak erhhhh.... misz u babe

Blog I'm Following ;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My Photo
Ady Shakeyna
"I like to think dats other people are da ones who screw up my life". Nama diberi Adilatul Sakinah binti Abdul Hai. Berasal dari Setapak, Kuala Lumpur. Berumur.... ??? tu rahsia kot! Kalau Nak Kenal Diri Ini Dengan Lebih Mendalam, Kenalah Ikuti Blog ini yea. Hehehehe... Promote Nampak... Biasalahkan, bkn nk kait untung tp just nk share... Best Regard !
View my complete profile

Check it out !!!

Welcome to "My Reality"

:: For Me, Life is like riding a bicycle, to keep ur balance, u must keep moving ::

Coretan Setiap Hari ;

12-Feb-2013
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu memasuki rumah yang bukan rumahmu sebelum meminta izin dan memberi salam kepada penghuninya. Yang demikian itu lebih baik bagimu, agar kamu (selalu) ingat.” (QS. An-Nuur : 27)
Perhatian: Button ini jika di klik, bukanlah link yang menyebabkan anda tertipu, ia hanya pentas bahasa coretan AdyShakeyna

Duniaku Disini ;

Beginning are usually scary,

Ending are usually sad,

But its everything in between

dats makes it all worth living...

Selamilah Jiwaku ;

Bukan semua yang kita rasakan,

kita dapat meluahkan dengan bicara kata,

kadangkala kita lebih selesa menulis

dan melakarkannya di dalam hati...

:: Demi Masa ::

Blog Archive

Total Pageviews ;

:: Hari Demi Hari ::

:: Panduan Al-Qur'an ::

:: Solat Itu Tiang Agama ::

About

Facebook Badge ku ;

Amazing Counters ;

:: Jom Borak Disini ::

:: Main2 Dgn Si Hamster ::


bloguez.com

Turtle yg Cute ;

AdyShakeyna - WishList ;

Futher Study : Degree
Berkahwin dgn Jejaka Pilihan
Menjadi Penulis Suatu Hari Nanti
Menunaikan Haji

:: Klik Di Sini ::

Terima Kasih Krn Sudi Berkunjung Disini. Datang & Terjah Lagi. Jgn Lupa Tinggalkan Jejak OK. Bye. Powered by Blogger.