Rakan Blogger ;

17 April 2011

PostHeaderIcon Lawatan Kerja Paling Best !

11 - 15 April 2011


Setelah hampir 5 tahun aku bekerja, lawatan kerja ke Sarawak nila yg paling best sekali. Memang aku jakun sbb belum pernah smpai ke Sarawak namun bkn krn itu sbenarnya yg aku rsakan ianya ter"best".


"Sayang Sarawak !!! "


Tapi aku "happy" tgok life style org2 sarawak, sangat peramah, sgt periang, sgt jujur dan telus dalam melaksanakan kerja. Belum pernah aku lihat semangat sebegitu dimana-mana. Mereka tdk kira pangkat dan kedudukan, semuanya brsatu dlm melaksanakan keja. Cuma, yg buat aku rsa janggal, apabila smpai di daerah itu, aku trpaksa mngikut arahan atasan, yg mana kebetulan aku pegi dgn CEO, kne bersalaman dgn sume org, xkira llaki perempuan, tua muda, huhu... Aku mna prnah bersalam dgn org sebarangan, bnda tu ckitla menjanggalkan aku tapi aku trpaksa jgk buat bila diorg dh hulur tangan. Tapi, its ok lah, dah keja sebegini, kta trpaksa akur jua dgn keadaan sbegitu. 





Hari prtama aku naik bot, ada sdikit rsa trseksa, rsa krg selesa, skit bontot, pinggang, sumelah ada tp aku diam jelah, x kan nk ckp byk, mana blh... huhu... Then, setibanya di Pulau Bruit, kedatangan kami disambut mesra. Paling seronok apabila mereka tdak prnah mengeluh apatah rsa jemu dlm melayan kami. Best jgk dpt brkenalan dgn rakan sekerja dri Negeri lain. hehehe. Org swak mmg trkenal dgn keramahan nya. 




Hari ke3 aku di Swak, kami pulang semula ke Sibu utk membuat lawatan ke Rumah-rumah PBR :: bermaksud, rumah yg GM perbaiki. Dapatlah aku pengalaman cara bermesra dgn rakyat tempatan, kita masuk rumah org, cara bertanyakan khabar, brtegur sapa, beramah mesra, dsb. Kemudian, kami sempat ke daerah Tg. Manis, yg mana ianya berdekatan dgn 3 daerah di atas, "Rejang - Jerijeh - Belawai"... Perjalanan dari Sibu utk ke sna memakan masa lbih kurang 2 jam setengah. Kami pergi menaiki 2 buah kereta Pegawai Penyelaras/Pengurus Pusat GM Swak.





Masa di Sibu, kami stay di Hotel Tanahmas. Aku share bilik dgn "my big boss- merangkap ceo". Huhu mula-mula tue janggal jgk tp bler aku tgok dia layan aku mcm kawan2, aku ada rsa selesa ckit. Cuma, aku msih pertahankan kebatasan yg prlu ak patuhi. Boss is still Boss. Sepatutnya aku cuma pegi 3 ari tp d sbb kan last minutes dpt tahu, yg program d tunda pda trikh lain, trpaksa la stay lbih lama - seminggu. Huhuhu... Tapi takpe, terasa best jgk sbb nya dpt kenal org Kg. Bruit lbih lama, dpt dalami "life style" diorg mcm mana. At least dpt pelajari cara-cara buat "Sesar Unjur" dan lawat GM Tg. Manis. Kalau balik awl, mgkin x dpt rasa sume tue. Kalau ada peluang lagi, aku mgkin takkan rsa serik utk pegi lg. Hehehehe..... kalo negeri lain dlu, aku akan serik ataupon, cukuplah sekali je, tapi kalau Swak, lagi2 di Sibu, aku takkan serik wlaupon kne stay d pndalaman kg lgi. Yeah !!!

0 Orang Yang Rajin Mengomen:

Blog I'm Following ;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My Photo
Ady Shakeyna
"I like to think dats other people are da ones who screw up my life". Nama diberi Adilatul Sakinah binti Abdul Hai. Berasal dari Setapak, Kuala Lumpur. Berumur.... ??? tu rahsia kot! Kalau Nak Kenal Diri Ini Dengan Lebih Mendalam, Kenalah Ikuti Blog ini yea. Hehehehe... Promote Nampak... Biasalahkan, bkn nk kait untung tp just nk share... Best Regard !
View my complete profile

Check it out !!!

Welcome to "My Reality"

:: For Me, Life is like riding a bicycle, to keep ur balance, u must keep moving ::

Coretan Setiap Hari ;

12-Feb-2013
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu memasuki rumah yang bukan rumahmu sebelum meminta izin dan memberi salam kepada penghuninya. Yang demikian itu lebih baik bagimu, agar kamu (selalu) ingat.” (QS. An-Nuur : 27)
Perhatian: Button ini jika di klik, bukanlah link yang menyebabkan anda tertipu, ia hanya pentas bahasa coretan AdyShakeyna

Duniaku Disini ;

Beginning are usually scary,

Ending are usually sad,

But its everything in between

dats makes it all worth living...

Selamilah Jiwaku ;

Bukan semua yang kita rasakan,

kita dapat meluahkan dengan bicara kata,

kadangkala kita lebih selesa menulis

dan melakarkannya di dalam hati...

:: Demi Masa ::

Blog Archive

Total Pageviews ;

:: Hari Demi Hari ::

:: Panduan Al-Qur'an ::

:: Solat Itu Tiang Agama ::

About

Facebook Badge ku ;

Amazing Counters ;

:: Jom Borak Disini ::

:: Main2 Dgn Si Hamster ::


bloguez.com

Turtle yg Cute ;

AdyShakeyna - WishList ;

Futher Study : Degree
Berkahwin dgn Jejaka Pilihan
Menjadi Penulis Suatu Hari Nanti
Menunaikan Haji

:: Klik Di Sini ::

Terima Kasih Krn Sudi Berkunjung Disini. Datang & Terjah Lagi. Jgn Lupa Tinggalkan Jejak OK. Bye. Powered by Blogger.